måndag 9 september 2013

shopping a la shanghai

det här är resultatet av 2 dagar i Shanghai, då den staden verkligen inbjuder till shopping. Allt kändes så mycket billigare än i Hong Kong men jag fick hålla hårt i plånboken för det var knappt att jag fick igen min lilla carry on väska när jag åkte vidare.


från höger till vänster; en mönstrad sjal som passar fint till den blåa klänningen, en nyckelring, några nya filmer och en doftlykta, en fin fjärilsskål och två helt oviktiga plastbjörnar, en färgglad sjal och det galnaste av all - en cowboy väst med fransar som jag säkert aldrig kommer använda.

denna fina fjärilsskål fyndade jag på antik marknaden och där skall jag nu förvara mina smycken

bor man i hong kong så gör man, tänkte jag och tog seden dit jag kom - två plast nallar

spanska mumintrollet prutade till sig 2 sjalar för 1, så det blev denna mer diskreta

och så denna mindre diskreta

Och så kom jag precis på att jag helt glömt bort två saker - en randig tröja som jag skall mysa i när det förhoppningsvis börjar bli svalare i hong kong och så en vintage planch med en gammal, kinesisk cigarett reklam. Den är så cool i sig, så den kommer nog förtjäna ett eget inlägg vid ett senare tillfälle. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar