söndag 22 september 2013

fototriss - härliga höst

med veckans tema i fototrissen förväntar man sig färgglada bilder av vackra träd, flygande löv och en och annan svamp men så ser inte hösten ut i hong kong. Jag har alltid älskat hösten och det kommer jag även göra i det här landet, för nu börjar äntligen luften bli lite torrare och temperaturen börjar sakta men säkert att sjunka. Det känns lite som att staden på nytt väcks till liv.

 äntligen kan man åter igen vandra runt i den fantastiska natur som omger staden

 kvällarna är klara och bjuder på ett underbart ljus för en fotofantast

det lokala folket firar in hösten med mid autum festival, tänder fina lyktor, hyllar månen och äter moon cakes.

Dock innebär hösten i Hong Kong även tyfoner, vilket jag är mindre glad för. I väntan på Usagi, som beräknas slå till i eftermiddag, har jag redan laddat upp med nudlar, vin, choklad och en massa filmer. Det är tydligen den största tyfonen i år så jag får hoppas att jag inte blåser bort... 

För fler härliga höstbilder, titta här!

13 kommentarer:

  1. Så intressant att se bilder från den delen av världen! Man tänker inte på att det kan finnas "natur" kring den storstaden! Så spännande att bo där! Hoppas att tyfonen tar en annan väg...

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! =) Kul att se bilder från en helt annan världsdel =)

    SvaraRadera
  3. Visst kan det här vara ett svårt tema om man bor i Hongkong, men du klarade det galant, snygga bilder.

    SvaraRadera
  4. Vad kul med höstbilder från Hongkong. Ett fantastiskt ställe att vara på kan jag tro.

    SvaraRadera
  5. Så fint ljus det är i den andra bilden. Kul och se andra bilder på hösten. Hoppas tyfonen inte gör allt för illa hos dig.

    SvaraRadera
  6. Så fint ljus det är i den andra bilden. Kul och se andra bilder på hösten. Hoppas tyfonen inte gör allt för illa hos dig.

    SvaraRadera
  7. Finfina höstbilder, hoppas du ej blåser bort..

    AX

    SvaraRadera
  8. Fina bilder och intressant att läsa din text. Jag var i Kina i våras men blev inte så förtjust i landet... Håller tummarna att tyfonen drar förbi snabbt!

    SvaraRadera
  9. Fina höstbilder och jag hoppas ni klarar tyfonen utan alltför mycket umbäranden.

    SvaraRadera
  10. Jag älskar hösten, så för mig är det en härlig höst och en härlig triss!

    SvaraRadera
  11. En vacker höst du har hos dig, inte alls som hemma här, men fin lika så =)

    SvaraRadera
  12. Underbara, stämningsfulla foton ♥

    SvaraRadera