lördag 21 september 2013

hästar, speltokar och skojiga hattar

förra veckan gjorde jag debut på galoppbanan Happy Valley i Hong Kong. Jag har länge tänkt att jag skulle gå men det har liksom aldrig blivit av men med en mer spelintresserad man på besök, var en Happy Wednesday ett måste. Bland damer i hatt och herrar i fina kostymer gjorde jag speldebut men det gick inte så bra… vann inte en enda gång men det var lika skoj för det. Dock tror jag att den engelska utgåvan av kvällens spelprogram var en ren kopia… en kinesisk kopia till turisterna som inte förstår bättre än att blint följa vad som står i programmet… jag spelade ju hela tiden på de hästar som i programmet ansågs vara de stora favoriterna men det var det tydligen bara jag som gjorde, för dessa hästar var ena riktigt högoddsare och så slutade de alla sist… den enda gången jag var nära en vinst, var när jag spelade på den häst som enligt programmet var heatets absolut sämsta häst… så ja, det där programmet måste ha varit som så mycket annat här en ren rama kopia. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar