torsdag 5 september 2013

en söndag i shanghai

i anledning av ett fabriksbesök utanför Shanghai besökte jag i helgen det spanska mumintrollet som numera bor i Shanghai. En helt fantastisk helg och så skönt att bara få skravla om allt och inget.


 Shanghai skiljer sig mycket från Hong Kong och vad jag verkligen gillar är alla dessa områden, som ser olika ut men är charmiga på sina unika sett. I tillägg finns där områden som ser ut och känns som Europa och där kan man lugnt spatsera runt på gatorna utan att behöva trängas med 1000 andra Kineser. Shanghai är även mycket, mycket större en Hong Kong och känns därmed mycket mer luftigt och har inte lila många skyskrapor. En fin stad men andra ord som jag verkligen kan rekommendera att besöka.

 det spanska mumintrollet och jag hade en helt fantastisk söndag i Shanghai, som startade med en härlig söndagsfrukost

sedan blev det lite sightseeing men där var det så mycket folk så besöket blev kort

dock hann vi med ett besök i superhjälte butiken

därefter gick vi på ett fashion event och kände oss helt opiffade i jämförelse med alla sjukt piffiga kineser

men istället för shopping valde vi dumpling lunch och åt tills vi sprack

sedan blev det mörkt och vi spatserade runt på xinle road

där var det så lugnt och fint och med massa roliga små butiker... mycket bättre än de allt för stressiga turiskkvarteren.

Dagen avslutades med pedicure och massage, men där inne fick jag tyvärr inte fota. Med andra ord, en helt super-duper söndag! Önskar att det spanska mumintrollet kunde bo här istället, så kunde vi ha sådana här härliga söndagar varje helg.

1 kommentar:

  1. Vad du flänger och far i ditt jobb! Men det måste vara spännande.
    Både i Hongkong och Vietnam har jag varit, men inte i Shanghai. Men det kanske inte gör så mycket att jag "missat" det ;-)

    SvaraRadera