tisdag 24 september 2013

i väntan på usagi

i söndags skulle usagi, den där monstertyfonen som alla pratade om dra in och enligt nyheterna "slam" hong kong. I dagar hade jag gått runt och oroat mig och maniskt följt tyfonens framfart. På lördagen bunkrade vi upp med nudlar, vin, vatten och choklad och såg till att alla batterier var laddade. Så kom söndagen och när klockan blev 4 på eftermiddagen bestämde vi oss för att det nu var dags att söka skydd och vi gjorde oss klara för vad jag skulle bli den värsta natten i mitt liv... men här satt vi och tittade på TV serier, åt våra inköpta nudlar och drack vårt vin men ingen tyfon fanns i sikte. När klockan var elva på kvällen blåste det lite grann och det regnande en aning men inget värre än en höstdag hemma i Sverige och vid midnatt somnade jag som ett litet barn för att sedan vakna upp dagen därpå. Så vad hände egentligen? Hong Kong skulle ju bli smattrat av tyfonen alla pratade om? Jag blev nästan lite besviken faktiskt.

såhär såg det alltså ut när vi i söndags väntade på usagi - tv serier, vitt vin, choklad och virkning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar