onsdag 4 september 2013

back on track i hong kong

efter 8 flygresor, 7 olika städer och 5 olika sängar på 1 vecka, är jag äntligen tillbaka i Hong Kong... eller, jag kom ju faktiskt tillbaka igår men kvällen vigdes helt och hållet till uppackning och tvätt, eftersom jag enkelt sagt legat efter en aning... men nu är jag snart back on track.

 En av mina turer den senaste veckan gick till Vietnam där jag mellan alla olika fabriks besök hann besöka en helt underbar restaurang som hette Cuc Gach och där fick man ett bamburör till sugrör...

... och ihoprullade bananblad fungerade som kork till min färskpressad pomelo juice. 

 I tillägg fick jag beskåda kossorna som var utsända av regeringen till att "klippa" gräset längs vägarna... 

 ... och så hann jag fota några lotus blad när det regnade som mest. 

Men det var nog allt jag hann med under dessa dagar i Vietnam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar