torsdag 5 december 2013

min 1a advent

i söndags var det första advent och äntligen inleder vi den månad som jag tycker så oerhört mycket om… julmånaden. Jag älskar julen och inte minst förberedelserna inför den kommande helgen (som ni kanske har märkt i de senaste inläggen…). Trots att jag befinner mig långt ifrån vinter, snö och kyla, försöker jag ändå finna lite julstämning. Så när vi i söndags tände det första ljuset, firade jag på mitt lilla vis här i Hong Kong och det var en fin 1a advent.

 jag började dagen till ära med lussebulle (från ikea), clementin och kaffe (lussebullen var inte alls sådär torr och trist som den ser ut, utan faktikst väldigt god)

tack till min kära mor kunde jag fira advent med både glögg och pepparkakor

 och med julmusik på högsta volym drack jag glögg, mumsade pepparkakor och skrev årets julkort

 innan jag på kvällen kröp upp i soffan med ytterligare lite glögg och vinterstudion - en bra 1a advent med andra ord!

1 kommentar:

  1. Så mysigt du fick det på första advent. Och jisses vilka läckra glasunderlägg. Inte alls fula utan skojiga. Ha en fin andra advent också.
    Kram Eva

    SvaraRadera