söndag 8 december 2013

2a lucköppningen i jonna d's adventskalender

då är det dags att tända det andra ljuset i advent och därmed även öppna lucka nummer 2 i årets adventskalender!


Bakom denna veckas lucka finner vi ett Hello Kitty virk kit bestående av garn, stoppning och japansk beskrivning. Det är ju så asiatiskt det bara kan bli - amigurumi, Hello Kitty, kinesiskt garn och japansk beskrivning! Men bli inte skrämd... jag har redan provvirkat en liknande Hello Kitty docka och det var väldigt lätt att följa beskrivningen.


tävlingsregelerna är de samma som förra veckan; 

lägg in en kommentar för 1 lott
länka till jonna d's adventskalender från din egen blogg för ytterligare 1 lott
och följ jonna d på bloglovin eller blogger för 1 sista lott

(om du väljer att kommentera som anonym, glöm då inte att ange en email adress, så att jag kan kontakta dig vid eventuell vinst)




Jag stänger utlottningen vid midnatt torsdag Dec 12 (svensk tid) och en vinnaren blir presenterad på självaste Lucia dagen.  

Lycka till, drick lite glögg och njut av aventstiden!

5 kommentarer:

  1. Åh, hoppas, hoppas jag vinner denna vecka! Min systerdotter hade blivit såå glad om moster hade virkat en Hello Kitty till henne! Har länkat i min blogg och följer dig!

    SvaraRadera
  2. Åhh så söt liten Kitty. Den skulle en av mina barnbarn älska.Du ligger redan länkad hos mig.
    Ha det gott !! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Skulle passa min dotter att virka :)
    Fina underlägg du virkat!
    Svar på gottestrutar: Det fungerar utan limstärk om man är okej med en lite sladdrigare variant - man kan ju gå ner en virkstorlek mot vad man brukar för att minska "sladdret" :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna ta chansen även denna gång! Länkar på nytt från bloggen!

    SvaraRadera
  5. Hejsan jag skyndar mig att ta en lott, vilken supersöt liten Helly Kitty, Karin

    SvaraRadera