onsdag 30 oktober 2013

lördagsmiddag

jag är hemma i Skandinavien och när jag i helgen var hemma i Sverige en liten snabbis hamnade jag åter igen i köket. Det är så lustigt det där... jag har aldrig varit intresserad i att laga mat och har alltid varit den som hellre går ut än att laga mat hemma och middagarna brukade ofta bytas ut emot  yoghurt eller en smörgås. Men... nu har jag helt plötsligt funnit ett nytt intresse och jag älskar att komma hem till svedala, laga mat, dricka ett gott vin och bara njuta av att vara hemma.


Inspirerad av Sandra Beijer gjorde jag i lördags en härlig tomatsoppa som jag spetsade med kalkon chorizo och lite creme fraiche. Soppan serverade jag med en italienskt zinfandale och massa vitlöksbröd. Helt fantastiskt gott och världens bästa höst mys!


Det bästa med soppa är att man inte blir sådär äckligt mätt utan att man känner sig pigg och bra efteråt. Det innebär även att man har plats för en extra smarrig dessert, så i lördags slog jag på stortrumman och gjorde milkshake toppad med svenskt lösgodis. Det kan inte bli bättre än så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar