tisdag 1 oktober 2013

min skappelgenser

äntligen är jag klar med min skappelgenser och därmed redo för kalla höstdagar! Än så länge är den dock för varmt för ull i Hong Kong (men inne skulle jag ju kunna ha den då samtliga air conditions är satta på 15 grader) men jag packar ner den i väskan för min kommande Skandinavien tur i mitten av Oktober.
Jag är ganska nöjd med resultatet men jag önskar att jag hade gjort den lite längre... blev så osäker på om garnet skulle räcka, så jag vågade inte göra framstycket så långt som jag hade velat... men men, det får jag justera till min nästa genserer.



1 kommentar:

  1. Vad fin den blev sötis! Man kan göra en "öppen uppläggning" när man lägger upp maskorna, då kan man enkelt repa upp eller fortsätta sticka om den blir för kort. Till nästa gång :)

    SvaraRadera