fredag 13 januari 2012

hemlisbyte

saanis har dragit igång ett hemlisbyte genom ett virkcafe på facebook och nu har jonna d sån tur att hon får vara med trots att hon inte längre är med på fejjan. Det hela går ut på att alla som anmäler sig får en hemlig vän som man skall skicka ett litet paket till och sedan skall man försöka komma på vem den hemliga vännen är. Detta ser jag verkligen fram emot!
När man anmäler sig till detta hemlisbyta skall man även svara på några frågor och här är mina svar:

Vilken sorts garn tycker du mest om? 
Jag älskar verkligen alpacka garn och så är jag även ett fan av ull/silke mixer. Även fina merino garner är härliga.Till mina amigurumis föredrar jag bomull/akryl mixer.
Är det något material du absolut inte tycker om? 
Om jag skall tillverka något som skall användas på kroppen, tycker jag inte om akryl eftersom det känns som en plastpåse.
Vilken eller vilka är dina favoritfärger? 
Just nu är jag mycket inne på alla möjliga typer av melanger och gärna i starka och härliga färger.
Vad tycker du mest om att virka? 
Jag virkar främst amigurumis men jag gillar även mormorsrutor och andra mindre projekt.
Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
Jag har en dröm om att orka virka en megastor och härlig filt av mormorsrutor i alpacka garn.
Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst?
Jag använder främst metallnålar men borde nog ha en ergonomisk nål.
Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
Jag har alltid tyckt det ser roligt ut med knypling.
Vad tycker du om att unna dig själv?
En massage eller något annat som gör kroppen glad.
Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
Jag dricker mest kaffe och cola light, men tycker även om ett gott te på kvällen.
Favoritgodis?
Lakrits och choklad.
Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning?
Jag stickar och pysslar i allmänhet. Min sista passion är krympplast.
Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? 
Framförallt romaner.
Har du några allergier mot livsmedel
Nix.

4 kommentarer:

  1. Tack för den fina kommentaren du lämnad (^.^)

    Jag brukar köpa mina ögon från Ilkka:
    http://www.ilkkadesign.webshoponline.se/
    Går super snabbt och bra :) rekommenderas verkligen.
    Kram
    Becca

    SvaraRadera
  2. Men härligt att du fick komma med!!! Tycker det ska bli så spännande och att tiden just nu går alldeles för långsamt, vill ju veta direkt vem man ska skicka paketet till så man kan börja klura på vad som ska med, och vilka ledtrådar man ska skicka... =)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har och vilka fina saker du gör! Känner igen mig i att vara karriärkvinna som byter inriktning, det har jag också gjort, ett riktigt lappkast. Vilket också säger en del om var jag bor någonstans och jag lurar på om du kanske, kanske kan vara min hemliga byteskompis. Vi delar i alla fall passionen för lakrits! :)

    SvaraRadera
  4. Kan äntligen kommentera! Du gillar Ullmixer - jag gillar inte ull alls. Jag gillar också svarta goda gottigheter. Jag älskar kriminalromaner och deckare. Jag har två barn och älskar själv melerade garner gärna i rosa...

    SvaraRadera