fredag 29 november 2013

en veckas besök

förra veckan hade jag min kära mamma och hennes man på besök och det var så himlans mysigt. Med sig i väskan hade mamma denna fina present, så nu känner jag mig verkligen hemma här i min lägenhet.


 Vi hann med en massa skoj under de dagar de var här men det är ändå många saker som står kvar på to do listan till nästa gång de kommer på besök. En vecka kändes nästan lite för kort och man skulle nog behöva minst 10 dagar för att verkligen se allt som hong kong har att bjuda på.


Mamma postade nog 20 bilder på facebook med just detta motiv - min utsikt men jag hoppas ändå att de uppskattade allt det andra vi också gjorde.


Inte bara gjorde vi det som man måste göra när man besöker hong kong för första gången, the peak och stanley, utan vi gjorde även en dagstur till Kina och Lo Wo för julshopping.


Vi strosade även runt på gatorna och disskuterade skillnaderna mellan oss och hong kong kineserna.


Och självklart åkte vi star ferry mellan kowloon och hong kong och på onsdagen testade vi våra spelkunskaper på galoppbanen men åter igen hade ingen av oss turen med sig. 


En av mina favorit restauranger i hong kong är Aqua och dit var jag bara tvungen att ta med mig mina gäster. Inte bara är maten helt tipptopp utan utsikten kan man dö för och stämningen är alltid hög på denna härliga restaurang. Ett måste om man besöker hong kong, tycker jag. 


Men en vecka går fort.. alldeles för fort och innan jag lämnade av min mamma och hennes man på flygtåget tog vi en drink i världens högsta bar och njöt av utsikten en sista gång. Det var som sagt en toppen vecka men jag önskar att den hade varit lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar