lördag 2 november 2013

det är mörkt, kallt och regnigt och jag njuter som allra mest

jag har fått ett nytt beroende... för ett par år sedan var jag naiv nog till att tro att det kanske var tid för att skaffa en liten familj, varvid jag slutade med mitt dåvarande beroende... morgonens höjdpunkt och det som höll mig vaken under långa dagar på kontoret... mitt kära snus. Det var ett smärtfyllt farväl och det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på hur gott det skulle vara med en liten snus... men nu har jag nog funnit ett nytt beroende... löpning!!! 


Det behövdes en flytt till andra sidan jordkloten för att jag skulle finna något som ger mig samma rus som snusning brukade göra. Hemma i Hong Kong har jag aldrig tänkt på detta för där tränar jag mest i gymet vilket jag just nu är ganska trött på, så att komma hit, till kära Oslo är en oerhört befrielse... en pånyttfödelse. Att snöra på sig skorna en mörk, regnig höstkväll och bege sig ut på Oslos gator har jag aldrig tidigare funnit lockande... i nästan 7 år bodde jag här utan att uppleva lugnet som sprider sig när mörkeret fallit och kylan börjar bita i... att springa gata upp och gata ner, höra fötterna skvätta bland blöta löv på leriga gator och känna doften av höst, är helt underbar och jag kan inte få nog. Jag vill bara springa, springa, springa!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar