tisdag 28 maj 2013

uppdatering av mitt s.k. nya liv

när jag flyttade till hong kong lovade jag mig själv att jag skulle styra upp en del saker med mitt liv. Nu har det gått mer än 2 månader så nu är det verkligen dags för en liten status uppdatering:

1. sluta bita på naglarna tycker faktiskt att jag lyckats väldigt bra med detta


2. vara lite piffig varje dag även på denna punkt måste jag påstå att jag verkligen tagit mig i kragen och lägger ner mer tid och energi på mig själv varje morgon. Här om dagen såg jag såhär ut när jag traskade iväg till jobbet... ja, jag vet, det blev visst ett par sneakers just den dagen men annars brukar det vara mycket bättre.


3. inte äta godis mer än 2 dagar i veckan detta går inte så bra helt enkelt


4. inte dricka cola light innan lunch men denna punkt klarar jag än så länge ganska bra. Dricker faktiskt mest bara cola light på helgerna numera.


5. laga mat minst 2 gånger i veckan hmmm... jag köpte allt man behöver för att kunna laga mat men... jag har fortfarande inte vare sig skruvat ihop kastrullerna eller plockat upp stekspadarna. Däremot har jag ätit allt för många nudelsoppor...


Så... man kan ju säga att det står 3-2 till mig själv och det är ganska gott gjort, tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Det där var ju svåra punkter allihop :o

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt för jag har EXAKT samma punkter! Naglarna, piffet, godis el sötsaker max två dagar i veckan och laga mat två dagar i veckan! Hoppas det går bra för dig, jag är supernöjd!

    SvaraRadera