måndag 6 maj 2013

gummi anka feber i hong kong

som jag nämnde här om dagen, har hong kong besök av en gigantisk gummi anka och jag lovade ju att jag skulle ta en närmare titt på denna flytande konstinstallation av den holländska konstnären Florentijn Hofman... men det var jag visst inte ensam om! När jag väl kom upp ur tunnelbanan, vilket var en pers i sig, möttes jag av ett folkhav utan dess like.

  

Folk var som galna, knuffades och trängdes för att komma fram och få den perfekta bilden. 


Jag hade ju tänkt leka lite med kameran och få till några roliga bilder... hade till och med köpt en liten souvenir anka som jag tänkte använda men... jag orkade faktiskt inte ens ta mig in i folkmängden utan använde zoomen och utnyttjade min längd istället.


Lyckades dock få en bra bild på gummi ankan som har orsakat allmän hysteri i Hong Kong men jag var helt svettig innan jag lyckades ta mig därifrån och finna skydd på Starbucks.

1 kommentar: