torsdag 2 maj 2013

i min väska

alla fashionabla bloggare postar super-fancy stilleben på innehållet i deras trendiga handväskor och jag vill ju inte vara sämre... men jag är inte så fashionabel och innehållet i min väska blir då verkligen inte så snyggt på bild... mitt ting och tang matchar ju inte alls ihop - jag bär tyvärr inte runt på ett gult chanel nagellack som matchar mitt gula anteckningsblock och mitt gula doftljus. Inte heller har jag ett modemagasin i min väska... men jag har mycket annat som kan vara praktiskt.


I min lilla (läs; ganska stora) väska har jag: ett notatblock fyllt med viktiga listor, nummer och papper, handsprit, näsdukar (ett måste i Hong Kong då det sällan finns toalettpapper på toaletterna och servetter på restaurangerna), en klädrulle, paraply, shoppingpåse, liten väska med piller av olika slag, laktos tabletter (min räddare i nöden), trassliga hörlurar, plånbok, måttband, gamla kvitton, färgade linser, business cards, läppbalsam och anti-shine servetter - inte lika fancy med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar