onsdag 29 maj 2013

låtar som får mig att springa lite längre och lite fortare

om ca. 3 veckor smäller det… då står jag på startstrecket och i publikhavet har jag mina egna privata supportrar. Jag skall springa 10km och mitt egentliga mål är att springa under 50 minuter och därmed kryssa av en sak på min bucket list. Men i och med att jag i stort sett bara har kunnat träna på ett löpband i gymmet är mitt mer realistiska mål att komma in under 1 timme och det hoppas jag verkligen att jag skall klara. 


Jag har dock varit lite sjuk fram och tillbaka under en ganska lång tid nu och det har varit svårt att sitta still. Men nu börjar jag känna mig bättre och ligger åter igen i hårdträning. För att bli lite extra triggad måste man ha bra musik i lurarna och dessa 8 låtar får mig att springa extra fort och extra långt just nu:

inte nog med att jag älskar att springa till denna låt, jag älskar även att spela den på högsta volym och sjunga med så högt jag bara kan... kroppen kan liksom inte sitta still när dessa toner tränger sig in i mina öron.

egentligen en väldigt udda träningslåt men Eddie Vedder's röst är helt fantastisk här... ger mig gåshud och fyller hela min kropp med energi... i tillägg förknippar jag nog denna sång med minnen som gör mig lite arg, vilket triggar mig ännu mer.

give me everything m. pitbull
helt enkelt en väldigt trallvänlig sång som därmed även är en bra träningslåt... finns nog inte så mycket mer att tillägga här.

little lion man m. mumford and sons
när takten ökar i refrängen och de glada tonerna matar låten vidare i ett snabbare tempo, börjar hela min kropp att rycka… först i höger axel... sedan i den vänstra... och sedan nästan hoppar jag… och jag springer bara fortare och fortare….

at home m. crystal fighters 
en väldigt glad låt helt enkelt och en sån himla bra text… älskar hur de twistar och börjar alla ord… "take a place if you find a place to take, take away the way you want to walk away, make a way with my mind, my mind it's away…" och när jag hör “lift me off the ground and take me to the garden of paradise“, då springer jag som en galen höna.   

highman m. hoffmaestro
rytmen i denna låt är ju helt fantastisk och får mig att bara springa fortare och fortare... vill även klappa takten och sjunga med men det är funkar inte så bra.

detta är nog min skämslåt för tillfället men jag kan inte rå för att jag diggar den... dansar på stället, i stolen, på löpbandet när jag hör den... i tillägg skulle jag gärna vilja vara Rihanna för hon är så cool men jag kan inte sjunga och inte heller dansa... men jag kan kanske lära mig att gå som henne.

 good life m. one republic
jag älskar hur den här låter succesivt byggs upp och refrängen är så glad… så sprallig… så positiv. Klart man blir peppad av musik som detta.

och en liten bubblare:
baby m. justin bieber
den är ju inte utan anledning till att det finns så många biebliever där ute



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar