lördag 31 december 2011

pysselstafetten - målgång lag 1

i och med detta inlägg kommer nu lag 1 avsluta sin del av pysselstafetten. Jag, jonna d fick tidigare i veckan temat "glitter och glamour" av Lubbsen och med hög prestationsångest (och lite hjälp av k) lyckades jag till slut bestämma mig för att göra ett diadem till nyårskvällen (trots att jag inte har några större planer). Personligen är jag inte så glittring och inte heller så glamourös, men jag kallar detta för glitter och glamour delight med lite vintage känsla.
Eftersom det inte finns vare sig en sybutik eller pysselbutik här i stan, gick jag till HM och köpte ett enkelt diadem samt två enkla tygblommor. Sedan virkade jag en liten form i vitt garn, som jag sedan trädde på diademet. Blommorna och pärlorna satte jag fast med nål och tråd. Tycker faktiskt att det blev lite sött och jag hade ju önskat att jag faktiskt kunde använda detta imorgon men glitter och glamour passar väl inte ihop med mysbyxor och TV-häng. Men det är ju alltid skoj att piffa upp vardagen lite grann.






Detta var alltså den sista etappen för lag 1 och det är faktiskt lite sorgligt. Men om intresset finns, så kan vi kanske starta en annan stafett senare i vår. Vad säger ni? Jag kommer även senare i veckan lägga ut en kort recap (som det så fint heter) med bilder på alla fina kreationer som lag 1's deltagare har bjudit på.
Tusen tack till er alla som varit med i denna stafett!

5 kommentarer:

  1. Å, den ble fin!
    Tusen takk for at du har arrangert denne stafetten, det har vært kjempemoro. Jeg blir gjerne med neste gang.
    Ha et godt nytt år!

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt ett sånt vill jag också göra!! Ålskar pärlorna och blommorna!! Gott nytt!

    SvaraRadera
  3. Den är jättefin. Det är nog snart min tur att göra något i stafetten, lag 2. Gott Nytt år. Kram Christel

    SvaraRadera
  4. Jättefint!
    Men, hur går det för lag 2 egentligen?!

    SvaraRadera