tisdag 30 augusti 2011

baka liten kaka...

igår var jonna d bjuden på 1 års kalas hos lilla l. Eftersom lilla l's mamma var lite stressad inför tillställningen passade jag på att erbjuda mig att baka en liten kaka till kalaset. Så jag packade upp det redan halvt nerpackade köket och bakade min favorit kaka - örtagårdens chokladkaka med mynta. Jag har nog redan nãmnt att jag är väldigt glad i mynta, så det är kanske inte konstigt att jag tycker så mycket om denna kaloribomb. Första gången var jag nog lite skeptisk till att använda färsk mynta i en kaka, men smaken blir helt underbar.

 min älskade mynta

 istället för ströbröd brukar jag använda cocos

finklippt mynta i smeten

färdig och pyntad kaka till lilla l med ett litet ljus men med  två hjärtan, som på bevis på all den kärlek lilla l har omkring sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar