torsdag 4 juli 2013

vilmas hus #2

jag har fortfarande inte fått ett endaste projekt färdigt så jag fortsätter med serien "gamla projekt" och delar med mig av del två i mitt lilla julprojekt från december. Jag fick alltså för mig att jag skulle bygga ett dockhus och det var mer tidskrävande än vad jag hade planerat... eller, det var nog jag som var tidsoptimist då jag påbörjade detta projekt allt för sent... det blev många sena nätter innan jag hann klart till julaftonen.
Efter att jag monterat ihop huset en gång, monterade jag alltså i sär det igen och målade samtliga bitar var för sig. Dock var färgen inte så täckande, så jag fick gå på med 3 stryk... därav tidsbristen, misstänker jag.
När jag väl var kvar med huset, var det bara att ge sig på möblerna!

3 kommentarer:

  1. En väldigt uppskattad julklapp! Så underbart fint! Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju helt sjukt!
    På ett bra sätt alltså. :)
    Var köper man en sådan byggsats?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annan.
      Ja, det var faktiskt ett väldigt roligt projekt trots att det tog sin lilla tid. Byggsatsen köpte jag på lekochklura.se. De har massa roligt där.
      //jonna d

      Radera