söndag 21 juli 2013

ruta för ruta

äntligen är den klar - min lilla babyfilt av mina mormorsrutor. Det är ju så kul att virka mormorsrutor men det är mindre kul att montera ihop dem... men nu sitter de ihop iallafall... dock lite knöligt men jag äger inget strykjärn så jag får nog vänta med att skicka den här presenten tills jag är hemma i Sverige om ett par veckor. Har även gjort en lista på de land där denna filt blivit till och jag kom upp i 9 olika länder - hong kong, kina, laos, thailand, turkiet, tyskland, sverige, norge och frankrike.



3 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Nu är inte jag någon virkexpert på något vis men,
    brukar man inte spänna upp mellan fuktiga handdukar? Blocka kallas det visst ;)
    Tror att man gör så med stickning iallafall.

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Filten blev jättefin. Vilken härlig färg.

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fint! Hoppas att mottagaren blev riktigt glad!

    SvaraRadera