söndag 17 mars 2013

hong kong here I am

då så... då var jag på plats. Resan över gick bra men Turkish Airlines är inget att ha när det gäller flexibilitet och markpersonalen i Stockholm var sjukt otrevliga. I tillägg var det helt galet strikta när det gäller övervikt (har aldrig någonsin upplevt något liknande) och vad jag fick betala för mina extra kilon vågar jag inte ens nämna här. Nej... jag tror nog att det här var både min första och sista gång jag flyger long distance med Turkish. Fattar inte... 2012 blev Turkish Airlines utsedda till årets flygbolag i Europa. Vem var det som röstade egentligen? Men... jag blev dock uppgraderad till business mellan Stockholm och Istanbul så jag borde kanske inte klaga allt för mycket. Tror dock att denna plötsliga generositet berodde på att markpersonalen kände lite sympati då de såg mina rödsprängda ögon.

kan inte klaga på maten i business (här förrätt)

ja... vem är i köket (Turkish Airlines meny)

1 kommentar:

  1. Hej Syster,

    Så roligt att följa din blogg igen, speciellt nu när du är i Hongkong. Skönt att resan gick bra!
    Puss och Kram, Lilla V hälsar så mycket!

    SvaraRadera