söndag 17 mars 2013

fototriss - byggnader och arkitektur

jag hade inte tänkte vara med i veckans fototriss eftersom det krashar lite dåligt med min flytt. Men så fick jag se temat och då kunde jag inte hålla mig borta - byggnader och arkitektur! Det är ju ett av mina favorit motiv och jag har tusentals av bilder på byggnader runt om i världen. Eftersom jag de senaste 20h har suttit på ett flyg, blir det bara arkivbilder men jag har valt dem med omsorg (hade ju som sagt en hel del av välja mellan) och det blev tre olika landmarks i tre olika städer - the Gateway Arch i St. Louis, the Water Cube i Beijing samt Willis (Sears) Tower i Chicago.




För flera fina fototriss, titta här!

14 kommentarer:

  1. Wow, futuristiskt och så enormt...annat än arkitekturen här hemma i Sverige.
    Fin triss:-)

    SvaraRadera
  2. Mycket fina bilder, måste ha varit härliga resor också :)

    SvaraRadera
  3. Vilka häftiga byggnader! Lyckliga du, som är en resande person...!

    SvaraRadera
  4. Häftiga byggnader speciellt den första !
    Fin triss!

    SvaraRadera
  5. Du verden for noen bilder du hadde valgt.
    Vakre på hver sin måte.
    Ha en fin dag og ro ned etter flyturen.
    Mormor :)

    SvaraRadera
  6. Tur att du deltog i trissen trots tidsbrist. Det blev härliga bilder och häftiga perspektiv:)

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vinklar och kompositioner blir inspirerad av det.
    Kul namn du har på bloggen, det påminner mig om mina första stapplande steg att fotografera lite mer kreativt, vilket resulterade i det här inlägget
    http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2010/11/25/kajsalisa-tranar-skonhet/
    Bilderna är väl inget vidare, dessutom överkopierade från min gamla Metroblogg. Men det är just glädjen i det, den där känslan när man angriper alla knappar på kameran med ett barns nyfikenhet.
    Får nog ta den där hundpromenaden igen i sommar om vädret tillåter eller tvärt om kanske man skall säga.
    Sen skall jag naturligtvis åka in till stan och fota moderna fasader mot en klarblå eller dramatisk himmel givetvis :)

    SvaraRadera
  8. Jättesnyggt med den enhetliga färgskalan.

    SvaraRadera
  9. Snyggt trissat! Bra variationen, verkligen intressanta turistmål!

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt! Hade även passat på temat blått :)

    SvaraRadera
  11. Häftiga bilder!! =) Den sista är min favorit! =)

    SvaraRadera
  12. Snygga bilder av exempel på snygg arkitektur.

    SvaraRadera
  13. Vilka häftiga bilder med underbara linjer, fin triss.

    SvaraRadera