torsdag 7 juli 2011

varför är inte alla vägar raka?

jonna d står i en vägkorsning och skall... nej, hon måste ta ett stort beslut - skall hon svänga till höger eller skall hon gira till vänster. Eller vad med att fortsätta rakt fram och krasha rätt ner i diket? Jag har ingen aning om vad som väntar till höger och inte heller vet jag var jag hamnar om jag väljer att gå till vänster. Det enda definitiva jag egentligen känner till, är att inte göra någonting alls... att sakta men säkert närma mig väggrenen utan att styra undan. Att känna hur jag förlorar kontakten med marken, flyger och pang! landar som ett vrak i ett lortigt dike och där skulle jag bli liggandes... skitig och ganska mörbultad. Detta känns som den enklaste vägen, den enda säkra vägen, men vill jag verkligen ligga där i diket dag ut och dag in? Skulle det vara bättre att chansa, att kanske våga gå till höger? Eller kanske till vänster? Går det att vända, gå tillbaka till samma korsning, om jag skulle känna att jag valde fel?

2 kommentarer:

  1. Låter som att du står inför ett tufft val. Våga svänga ut lite...det kan ju bli helt galet och ofta kan man inte vända tillbaka, det enda jag då kan trösta dig med är att det kommer fler vägskäl.
    Dessutom kan det bli galet vilken väg man än tar...det viktigaste är väl att kämpa inte att vinna. ;)

    Men nu svängde jag ut på ditt spår när jag egentligen "bara" skulle tacka för den fina kommentaren på min sida....Tack!

    SvaraRadera
  2. Tusen, tusen tack Maria för en peppande kommentar.
    Antar att detta är livet - att vi ständigt måste ta olika val och låta vår resa fortsätta vilken väg vi än väljer.
    //jonna d

    SvaraRadera