lördag 31 december 2011

jonna d's mellandagsvirkalong - del 6

usch, tiden går allt för fort! Nu är det inte bara snart ett nytt år utan även dags för den sista delen i min virkalong. Det har varit väldigt skoj att arrangera en virkalong och det är nog inte sista gången jag gör detta. Eftersom jag med spänning har väntat på att få se hur alla resultaten ser ut, kommer jag imorgon posta ett inlägg, där jag inte bara presenterar min krabat utan även gör det möjligt för er att länka till er blogg så att det blir enkelt att se varandras resultat. Om ni inte har en blogg, går det bra att maila några bilder till mig, så lägger jag upp dem i ett separat inlägg. Det hade ju varit så skoj att få se så många som möjligt.
Men nu tillbaka till själva virkningen och här kommer den sista delen i mönstret. Lycka till!

svans  
(kan virkas i kontrast färg om så önskas) 
v1. 6 fm i en ring (6)
v2. 2fm i var fm (12) 
v3. – v4. 1 fm i var fm (12) 
v5. *2fm samman* x6 (6)

klipp av och fäst garnet

mage (valfritt)
bör virkas i kontrast färg
v1. 6 lm (6) 
v2. 1 fm i var lm runt hela raden, med början i den andra lm.  (12) 
v3. *1fm, 2i1* x6 (18) 
v4. *2fm, 2i1* x6 (24) 
v5. *3fm, 2i1* x6 (30)

klipp av och fäst garnet


 
montering
nu är alla delar klara. Om du inte gjort det tidigare, stoppa nu kroppen och huvudet och sy fast huvudet på kroppen. Fötterna (ej benen) samt händer (ej armar) stoppas och monteras på kroppen (se till att händerna och fötterna pekar framåt). Sy sedan fast öron och svans, samt den eventuella magen. Därefter kan du om du inte använder säkerhetsögon brodera eller virka ögon samt nos och/eller mun. Sen är den lilla krabaten färdig!
Ta nu några bilder på din nya vän och presentera han/henne på din blogg (eller skicka bilder till mig) och glöm inte att lägga upp länken till din blogg i morgondagens inlägg. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar