torsdag 14 juli 2011

var är alla mindre lyckade människor?

jonna d är frustrerad (och kanske lite bitter)! Finns det bara lyckliga bloggare? Eller rättare sagt, är det bara de som har ett perfekt liv (de som är gifta, är nyblivna mammor och/eller gravida, som bor i hemtrevliga hus och som bakar och äter kakor utan att gå upp i vikt för de tränar minst 5 gånger i veckan), som vågar öppna upp sin privata sfär inför Internet stora universum? Ibland undrar jag om de bloggar för att få oss mindre lyckade människor att må dåligt... eller är det möjligt att de kanske gör oss en gentjänst genom att skriva om alla de saker som vi andra knappt vågar drömma om. Kan det vara så att de lyckade människorna motiverar och håller hoppet levande för oss andra som inte nådde hela vägen fram. Vi som gick vilse eller vi som blev bortrövade, rånade på våra drömmar.
Jag väljer att tro på det sista - att jag kan hålla humöret och tron på mänskligheten uppe, genom att läsa om andra människors fantastiska liv. Detta är kanske patetiskt, men att läsa om babylycka, familjekärlek och husliga bestyr, ger mig ofta gåshud och får mig att le under en annars ganska grå vardag. Så tack till alla ni som delar med er av era lyckade liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar