fredag 7 juni 2013

min egen personliga bokstavskombination

för ett litet tag sedan frågade en god vän ifall jag hade ADHD. Jag trodde att han skämtade men han var seriös (även om han nu i efterhand inte vill erkänna det). Jag blev lite chockad av hela grejen för jag har alltid förknippat ADHD med skrikande barn som både högt och lågt försöker få sina föräldrars uppmärksamhet. Men min käre vän försökte ta sig ur situationen genom att förklara att "många ledare och andra viktiga personer här i världen ofta har ADHD". Jag bara skakade på huvudet och förklarade för både min vän och mig själv att så inte är fallet med mig... inte vad jag vet iallafall.
Visst, jag kan ju vara väldigt energisk och tycker om att ha tusen saker på gång, samtidigt som jag redan är på väg till nästa grej... nästa projekt... nästa fas. Jag hatar att sitta still utan vill alltid vidare... hoppa... springa... rusa... FLY?
Jo, jag kanske har en form av ADHD... en personlig tweak av den... min personliga bokstavskombination har en annan sammansättning - F. L. Y. och står för ett konstant förnekande av verkligheten. Genom att alltid vara på farten behöver jag aldrig se sanningen i vitögat... att sitta still gör ont... svider och hugger... mina tankar skadar och jag vill inte veta.... vill bara undvika mina tankar och därför föredrar jag min personliga ADHD - och fortsätter att FLY!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar