onsdag 10 april 2013

känner mig faktiskt lite stolt över att komma från Sverige - the land of ikea

igår kom mina möbler och tillbehör från ikea och jag är sjukt imponerad av ikeas service här i asien. Inte nog med att jag inte fick plocka sakerna från "ta det själv" lagret (jag började ju som man alltid gör - att ta en vagn och börja packa på alla de kartonger man behöver men ganska snabbt kom en liten tjej springande och sa att det där behövde jag inte alls göra utan det fixade personalen), här får man även ALLT hemkört för en väldigt liten slant och i tillägg sätter de ihop allt åt dig. Så himla galet, tycker jag som inte alls är van vid denna service. Men idag kom alltså en lastbil och två små killar med mina möbler och efter ca. 3 timmar var allt installerat och klart. Jag försökte ett flertal gånger hjälpa till men blev iväg puffad på en gång (och jag som faktiskt tycker det är kul att skruva ihop ikea möbler - som gigantiska kinder ägg ju). Så där fick jag sitta i fönsterkarmen och titta på när dessa två killar jobbade och slet... har nog aldrig känt mig så dum!

 en av mina handyman's

 till och med detta fick jag hemlevererat

så börjar det faktiskt likna ett hem (eller ett ikea showroom)

Men summan av kardemumma... jag måste ju medge att jag är oerhört imponerad över Ikeas service. All personal som jag varit i kontakt med, har varit super trevlig och jag har fått allt det jag behövde utan några problem alls. Jag känner mig faktiskt lite stolt över att komma från Sverige - the land of Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar