fredag 6 april 2012

påskgodis

eftersom jonna d inte kan äta choklad längre (det är faktiskt det jag saknar mest av allt) så har jag frossat i påskgodis tillverkning. Vet inte helt om det hjälpte på chokladsuget men det var iallafall skoj.


 Totalt blev det 4 olika typer av påskgodis och de som jag ser mest fram emot att få bjuda på är mina egenkomponerade marsipangömmor, doppade i choklad och toppade med havssalt (man kan ju alltid undra vad som befinner sig i marsipangömman...). De andra godbitarna är marsipan ägg doppade i choklad och pyntade med strössel samt chokladpraliner med havssalt och strössel för de små krabaterna.
Nu ska jag snart packa ner mitt hemgjorda godis i årets påskägg (tyvärr inte lika många som det var för något år sedan :( ) och jag hoppas att det uppskattas av de lyckliga som finner äggen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar